BUAT LEMAK PERUT ANDA JADI SIX PACK!!

Tuesday, April 24, 2012

Kebanyakkan orang yang masih baru dalam senaman, selalu terlalu inginkan perut yang 6 packs. Tahukah anda, setiap orang sudah pon ada 6 packs?? YA!! Semua orang ada 6 packs, tapi kenapa tiada?? Sebab, 6 packs anda telah di sembunyikan oleh lapisan lemak perut. 

Kunci utama untuk mendapatkan 6 packs adalah dengan pengawalan DIET anda (pemakanan)  dan SENAMAN CARDIO untuk membakar lemak tersebut.  


 
Senaman: Scissor Kicks / Sepakan Gunting
Set: 3x

Reps: 25
Rehat: 60-90 saat berehat antara setiap set 

Keterangan: Mulakan dengan berbaring rata di atas tikar dengan tangan anda oleh sisi anda. Unjurkan kaki anda sepenuhnya dengan bengkokkan sedikit lutut anda. Angkat tumit anda kira-kira 6 inci dari lantai. Membuat usul seperti gunting kecil, gerakkan dengan pantas atas dan ke bawah. Tujuan utama adalah untuk memberi tumpuan kepada bahagian tengah anda melakukan kerja dan menyuruh abs anda sentiasa menguncup sepanjang latihan ini.



Senaman: Bent Knee Hip Raises / Bengkokkan Lutut Naikkan Pinggul
Set: 3
Rep: 25
Rehat: 60-90 saat berehat antara setiap set
Keterangan: Mulakan dengan berbaring di atas tikar dengan tangan anda di sisi anda dan lutut anda dibengkokkan dengan kaki anda dinaikkan dua inci dari lantai. Bawa lutut anda ke arah dada andadan tahan untuk kiraan dua kedua. Kembali ke kedudukan permulaan dan ulanginya.







Senaman: Oblique Crunches On The Floor
Set: 3
Rep: 25
Rehat: 60-90 saat berehat antara setiap set
Keterangan: Baring di sebelah kanan anda dengan kaki anda di atas satu kaki laki dengan membengkokkan lutut anda. Letakkan tangan kiri anda di sebelah kepala anda, sebelah telinga kiri anda. Angkat bahagian atas badan anda setinggi yang boleh, tumpukan pergerakan ini seberapa banyak yang boleh. Selepas melakukan sebelah kiri, buat di sebelah kanan pula.




ok, ini adalah sebahagian sahaja dari Abs Workout, anda boleh cuba senaman yang lain. Yang penting adalah SABAR, SABAR, SABAR dan BERTERUSAN...  





0 comments

Post a Comment